روش فارسی کردن اعداد در ورد :
 
در این روش سه گزینهٔ متداول وجود دارد:

گزینهٔ Context اعداد را بسته به متن آنها نمایش می‌دهد، اگر متن کنار عدد شما فارسی باشد، عدد فارسی نمایش داده می‌شود و اگر متن کنار عدد انگلیسی باشد، عدد انگلیسی خواهد بود، ما این گزینه (یعنی Context) را پیشنهاد می‌کنیم.
گزینهٔ دیگر Hindi است، اگر Hindi را انتخاب کنید، همهٔ اعداد در همهٔ متن‌ها فارسی نمایش داده می‌شوند

 

و بالاخره گزینهٔ آخر هم System است که همهٔ اعداد را انگلیسی نمایش می‌دهد.

 


برای نمایش اعداد فارسی در ورد 2003 (Word 2003) از منوی Tools، گزینهٔ Options را انتخاب کنید، زبانهٔ Complex Script را انتخاب کنید و از منوی کشوئی پایین صفحه، گزینهٔ Numeral را بزنید، و از منو گزینهٔ Context را انتخاب کنید.

 


برای نمایش اعداد فارسی در ورد 2007 (Word 2007) روی دکمهٔ Office کلیک کنید و Word Options را انتخاب کنید، به بخش Advanced بروید و Show Document Content را کلیک کنید و در بخش Numeral گزینهٔ Context را انتخاب کنید.


برای نمایش اعداد فارسی در ورد 2010 (Word 2010) در تب فایل قسمت Options را انتخاب کنید، به بخش Advanced بروید و Show Document Content را کلیک کنید و در بخش Numeral گزینهٔ Context را انتخاب کنید.


موضوعات مرتبط: آموزش ورد 2007

تاريخ : 10 / 7 / 1390 | 15:24 | نویسنده : مریم |

سلام بسیاری از دوستان نحوه ی زدن پاورقی در ورد 2007 و بلد نبودن من هم سعی کردم توی این قسمت یه توضیح بدم که البته خیلی آسونه امیدوارم یاد بگیرید...... 

ایجاد پاورقی در ورد Word 2007 & 2010

مكان نما را به كنار كلمه‌اي ببريد كه مي‌خواهيد در مورد آن توضيح دهيد. از منوي Reference گزینه
Insert Footnote را انتخاب نماييد

به همین راحتی


موضوعات مرتبط: آموزش ورد 2007

تاريخ : 10 / 7 / 1390 | 14:36 | نویسنده : مریم |

تصحیح نوشته ها در Word
شما برای تصحیح اشتباه شما می توانید اون اشتباه رو پاک کنید و از نوع تایپ کنید
مثلا در عبارت : In The Name Of God . من نباید علامت نقطه رو در آخر عبارت قرار می دادم در شکل زیر می بینید که یک غلط گرامری با خط سبز نمایش داده شده است .

برای حذف نقطه هم براحتی می تونید با اشاره گر موس در محل مورد نظر کلیک کرده و با دکمه Backspace غلط مورد نظرتون رو پاک کنید .
شما در مورد عبارت های انگلیسی می تونید از غلط یاب املایی نرم افزار استفاده نمایید در شکل زیر مشاهده می کنید غلط های املایی با خط های قرمز رنگ مشخص می شوند .

کافیه که غلط مورد نظر رو گرفته و کلیک راست کرده و در لیستی که باز می شه صحیح لغت رو انتخاب کنید .

البته ابن غلط یاب برای کلمات انگلسی هست و اگر شما کلمه Hamid رو تایپ کنید ممکنه از شما غلط املایی بگیره چون مسلما کلمه Hamid در فرهنگ لغت برنامه وجود نداره ولی این امکان وجود داره که شما کلمه مورد نظرتون رو به فرهنگ لغت برنامه اضافه کنید برای این کار کافیه رو عبارت مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Add To Dictionery رو انتخاب نمایید .


موضوعات مرتبط: آشنایی اولیه با ورد 2007

تاريخ : 8 / 7 / 1390 | 20:5 | نویسنده : مریم |

نحوه تایپ در نرم افزار Word
برای تایپ در نرم افزار Word همون طور که می دونید محل درج نوشته ها در Word با یه مکان نما مشخص شده که به شما کمک می کنه تا محل که در حال تایپ هستید رو ببینید .
برای قرار دادن فاصله بین کلمات می تونید از دکمه Space استفاده کنید .
حتما می دونید که اگر Caps Lock خاموش باشه تمام حروف به صورت کوچک نوشته می شه و وقتی روشن باشه به صورت بزرگ نمایش داده می شه و شما می توانید در هنگام خاموش بودن Caps Lock با استفاده از دکمه Shift حروف رو به صورت بزرگ تایپ کنید .
با قرار دادن نقطه می تونید جملات خودتونو به اتمام برسونید .
با زدن کلید Enter شما می تونید به خط بعدی بروید .


موضوعات مرتبط: آشنایی اولیه با ورد 2007

تاريخ : 8 / 7 / 1390 | 20:4 | نویسنده : مریم |

استفاده از خط کش ها
برای نمایش و مخفی کردن خط کش ها می تونید از دکمه View Ruler استفاده کنید .

به راحتی می تونید روی این دکمه کلیک کنید تا خط کش ها نمایش داده بشه یا مخفی بشه .

به راحتی می تونید از خط کش ها برای تنظیم حاشیه استفاده کنید :
در حاشیه سمت راست و سمت چپ با موس قرار بگیرید وقتیکه اشاره گر موس به شکل یک فلش دو جهته در بیاد می تونید اندازه حاشیه صفحه رو کم یا زیاد کنید البته در این حالت شما دقت کافی روی این عمل نخواهید داشت .


موضوعات مرتبط: آشنایی اولیه با ورد 2007

تاريخ : 8 / 7 / 1390 | 20:3 | نویسنده : مریم |

تنظیم اندازه کاغذ
در برگه Page Layout قسمت Size به راحتی می تونید اندازه کاغذ خودتون روی Letter ، Tabloid ، Legal ، A3 ،A4 ،A5 B4 (JIS) ، B5 (JIS) ، Japanese Postcard و اندازه های استاندارد دیگه قرار بدید کلیه اندازه های اسناندارد برای شما در نظر گرفته شده .

اگر قصد دارید اندازه دیگه ای رو وارد کنید رو گزینه More Paper Sizes … کلیک کنید .

پنجره Page Setup برگه Paper نمایش داده میشه می تونید در قسمت Paper Size اندازه های Default رو انتخاب کنید و در قسمت Width می تونید پهنا و در قسمت Height می تونید ارتفاع کاغد خودتون رو مشخص کنید .


موضوعات مرتبط: آشنایی اولیه با ورد 2007

تاريخ : 8 / 7 / 1390 | 20:2 | نویسنده : مریم |

حذف نواحی خالی بالا و پایین کاغذ
شما برای اینکه بتونید از فضای کاری خودتون استفاده بیشتری رو ببرید حاشیه بالایی رو حذف بکنید برای این کار شما باید اشاره گر موس رو روی مرز حاشیه بالا یا پایین کاغذ خودتون قرار بدید مشاهده می کنید که اشاره گر موس به یک علامت مثل شکل رو به رو تبدیل می شه با دبل کلیک کردن در این حالت شما می تونید حاشیه بالایی سفید رو از بین ببرید و صفحات کاغذ رو به همدیگه متصل کنید به این شکل کل حاشیه های بالا و پایین که در اونها متن یا نوشته ای وجود نداره از بین می ره و به راحتی می تونید شما از فضای کاری خودتون استفاده بهینه تری رو ببرید .


موضوعات مرتبط: آشنایی اولیه با ورد 2007

تاريخ : 8 / 7 / 1390 | 20:1 | نویسنده : مریم |

وضعیت قرار گرفتن کاغذ سند
شما می تونید سند ها رو در حالت عمودی یا افقی قرار بدید :
برای تنظیم این حالت باید به تب Page Layout رفته .

گزینه Orientation گزینه Portrait برای قرار دادن کاغذ ها در حالت Portrait یا عمودی

گزینه Landscape برای قرار دادن کاغد ها در وضعیت افقی یا Landscape می تونید انتخاب بکنید .


موضوعات مرتبط: آشنایی اولیه با ورد 2007
برچسب‌ها: ورد 2007آشنایی اولیه با ورد 2007ورد2003آموزش ورد2007آشنایی با ورد 2007و 2003وردآموزش

تاريخ : 8 / 7 / 1390 | 19:59 | نویسنده : مریم |

امروز میخوام یه توضیحی درباره تایپ کردن به شما دوستان عزیز بدم تا با فرم کلی تایپ سریع آشنا شوید امیدوارم به دردتون بخوره :

تايپ نمودن 180 حرف در يک دقيقه شايد براي شما يک رويا تلقي شود ، اما بايستي بدانيد اگر مهارت تايپ 10 انگشتي را فرا بگيريد ميتوانيد با سرعتي بيش از 5 برابر ساير کاربران عادي تايپ نماييد و با اين مقدار حروف در دقيقه متون خود را تايپ کنيد. اين مهارت را ميتوان بسيار گرانبها دانست چرا که در دنيايي که با سرعت رو به مجازي سازي ميرود داشتن چنين توانمندهايي بسيار با ارزش است. تايپ 10 انگشتي يک مهارت است که با اندکي تمرين و ممارست ميتوانيد به آن دست يابيد. در اين ترفند قصد داريم چندين روش گوناگون که باعث ايجاد يک روند رو به رشد براي فراگيري تايپ 10 انگشتي ميشود را براي شما بازگو نماييم.


با دقت به کيبورد نگاه کنيد. دو تا از دکمه هاي صفحه کليد بر روي خود برجستگي هاي کوچکي دارند که وجود آنها به شما کمک مي کند تا موقعيت اين دو دکمه را حتي در تاريکي يا بدون نگاه کردن نيز بتوان پيدا کرد. دکمه هاي مذکور، حروف F و J مي باشند. انگشت اشاره دست راست خود را روي حرف F و انگشت اشاره دست چپتان را روي حرف J بگذاريد.



دو انگشت سبابه خود را روي دکمه Space مستقر نموده و 6 انگشت باقيمانده را به ترتيب روي دکمه هاي کنار حروف F و J بگذاريد (البته بدون فشردن دکمه ها). با مستقر شدن دستتان در اين حالت، موقعيت تمامي ديگر کليدها، نسبت به اين 8 کليد رديف وسط، قابل پيدا کردن مي باشد.



حال، براي تايپ کردن، هر کليدي را که مي خواهيد فشار دهيد بايد از ميان 8 انگشت رديف وسط، فقط يک انگشت که به آن دکمه نزديکتر است از جاي خود بلند شده، کليد مذکور را فشرده و دوباره به جاي خود بازگردد. (ترفندستان) پس از بازگشت انگشت به موقعيت اوليه، انگشت بعدي جهت فشردن دکمه بعدي از جاي خود بلند شده، دکمه را فشرده و به جاي خود باز مي گردد. همينطور، هر دکمه اي را که مي خواهيم فشار دهيم، فقط يک انگشت براي فشردن آن از جاي خود حرکت کرده، آن کليد را فشرده و دوباره به جاي خود باز مي گردد.



در شروع کار، ممکن است اجراي اين روش، کمي برايتان دشوار بوده و يا احساس کنيد، روش کندي است، اما فراموش نکنيد که به مرور زمان آنقدر در اين کار ماهر خواهيد شد که سرعت نوشتنتان با صفحه کليد چندان فرقي با سرعت نوشتن با خودکار نخواهد داشت.



کليات ماجرا همين بود، اما يادتان باشد که ميزان سرعت و مهارت شما در تايپ کامپيوتري فقط و فقط بستگي به ميزان تمرين و تجربه تان خواهد داشت. چنانچه زماني برسد که بتوانيد 180 حرف در دقيقه تايپ کنيد (با احتساب کسر 5 حرف به ازاي هر غلط) ، يعني شايستگي دريافت مدرک بين المللي اين رشته را داشته و از نظر سازمان فني و حرفه اي کشور، يک تايپيست حرفه اي به شمار مي آييد. پس اگر اين مهارت را فرا گرفته ايد بايستي به خود بباليد.
به ياد هم داشته باشيد مدت دوره آموزش تايپ حرفه اي، به طور معمول در آموزشگاه هاي فني و حرفه اي 4 ماه است که گاهي بيشتر نيز مي شود. اما جهت آموزش اين مهارت به افرادي که واقعأ انگيره و پشتکار يادگيري آن را داشته باشند، يک جلسه نيز کافي بوده و بعد از آن در صورتي که تمرين مرتب و مکرر کنند، به مرور زمان در حد تايپيست هاي حرفه اي آموزش ديده ظاهر خواهند شد.



متن فوق ، محتواي يک دوره 4 ماهه را در يک جلسه آموزش مي دهد، پس در صورت ياد نگرفتن از خودتان نا اميد نشويد. تجربه نشان داده است از هر سه نفري که توضيحات فوق برايشان بازگو شده، يک نفر واقعأ تايپيست شده است. چه بسا از ميان سه نفر بعدي، آن يک نفر شما باشيد!


موضوعات مرتبط: آموزش سریع تایپ کردن

تاريخ : 8 / 7 / 1390 | 19:55 | نویسنده : مریم |

آموزش تایپ برای کودکان

 

آموزش تایپ کردن برای کودکان

آیا دوست دارید کودک خود را تایپیست کنید؟

با توجه به رشد روزافزون حضور کامپیوتر در زندگی، دانستن روش صحیح و سریع تایپ کردن لازم است.

تایپ کردن یک مهارت بسیار ارزشمند است که کودکان می‌توانند با فراگیری آن در تمام طول عمر خود از آن بهره ببرند.

برای آموزش تایپ به کودکان در منزل باید ابتدا لوازم مورد نیاز را مهیا کرده و در مورد شکل آموزش نیز اطلاعاتی داشته باشید. به این طریق تایپ در همه جا و در هر شرایط قابل آموزش دادن است.

از آنجایی که کودکان نمی‌توانند منطق و ضرورت فراگیری تایپ کردن را درک کنند، یکی از بهترین روش‌های آموزش تایپ به کودکان بازی‌ها هستند که این بازی‌ها را هم می‌توان خریداری کرد هم می‌توان از روی سایت‌ها دانلود کرد. در این بازی‌ها ابتدا حروف الفبا معرفی می‌شوند و گام به گام جای آنها روی صفحه کلید معرفی می‌شوند و با تمرین‌هایی که ارایه می‌شود به سمت تایپ کردن صحیح و روان پیش می‌رود. دستورالعمل زیر می‌تواند یاریگر شما در آموزش کودکان باشد:

  • ابتدا صفحه کلید را به کودک بشناسانید، برای آموزش تایپ، کودکان باید صفحه کلید را به خوبی بشناسند.
  • به کودکان نشان دهید هر انگشت را برای کدام کلید استفاده کنند. بعد از اینکه جای کلیدها را فرا گرفتند نوبت این است که بیاموزند هر یک از انگشت‌ها برای کدام کلیدها استفاده می‌شوند. ضمنا سایت‌هایی وجو دارند که شما می‌توانید برای آموزش تایپ از آنها کمک بگیرید. در این سایت‌ها هم امکان تمرین در فضای سایت وجود دارد هم این تمرینات می‌توانند به صورت تکلیف و مشق انجام شوند.
  • کودکان را در حالیکه تایپ می‌کنند، ببینیدو به آنها فرصت کافی بدهید تا کاربرد صحیح انگشتان‌شان را بیاموزند و به اندازه کافی برای آن تمرین کنند و هر جایی که نیاز به آموزش و راهنمایی داشتند به آنها کمک کنید.
  • کارهای آنها را مرور کنید، حتی اگر آنها فقط کارهای تمرینی برای فراگیری جای انگشتان‌شان باشد. همینطور که تمرینات پیش می‌رود، کودکان در مورد جای انگشتان‌شان مسلط می شوند و به جای تایپ کلمات تمرینی نامفهوم شروع به تایپ جدی می‌کنند. زمانی‌ که کودکان تایپ می‌کنند، شما کارهای تمرینی آنها را بخوانید.
  • بگذارید هر چقدر وقت که نیاز دارند، زمان در اختیار داشته باشند، زیرا خود صفحه کلید به مرور تمرین و یادگیری را برای آنها آسان خواهد کرد.
  • نظارت نزدیک و مستمرتان را روی کار و تمرینات کودکان ادامه دهید زیرا کودکان تمایل زیادی به میان بر زدن و از زیر کار در رفتن دارند. اگر تمایل دارید این آموزش به روش صحیح در مورد فرزندتان اعمال شود باید با آنها همراه باشید و همراهی کنید تا مطمئن شوید که به روش صحیح عمل می‌کنند. برای آموزش تایپ به کودکان با آرامش کامل برای این کار وقت بگذارید و به کودکان هم آرامش بدهید ضمن اینکه تمرین کافی برای کسب مهارت برای آنها تعیین می‌کنید.
  • به کودکان اجازه دهید زمانی‌که از تمرینات خسته شدند، کمی بازی کنند و بدین طریق بتوانند انرژی لازم برای ادامه کار را پیدا کنند.

توجهات و هشدارها
- اگر شما حین تمرینات، به کار فرزندتان نظارت نکنید ممکن است تصمیم بگیرد دو انگشتی تایپ کند. مانند بسیاری از کسانی که دو انگشتی و شاید هم خوب تایپ می‌کنند اما این روش صحیح کار نیست.
- کلیدهای لازم آموزش تایپ کردن عبارتند از: زمان لازم، آرامش و تمرین
- دقت کنید که تمرینات به صورت پیوسته انجام شوند و بین تمرینات وقفه طولانی مدت نیفتد.
- بازی‌ها راههای مناسبی برای جذب کودکان برای یادگیری مهارت تایپ هستند.
- به خاطر سپردن صفحه کلید به مرور زمان میسر می‌شود و هر چه کودکان بیشتر تمرین کنند بهتر جای کلیدها را پیدا می‌کنند.


موضوعات مرتبط: آموزش تایپ برای کودکان

تاريخ : 8 / 7 / 1390 | 14:36 | نویسنده : مریم |

نمایش حاشیه نوشتاری
برای ایجاد حاشیه نوشتاری بصورت خط چین کافیه رو دکمه Office … کلیک کنید و گزینه Word Option رو انتخاب کنید دد قسمت Advanced به قسمت Show Document Content رفته و گزینه Shoe Text boundaries انتخاب کنید و Ok کنید حالا Bound یا ناحیه ای که شما مجاز هستید تو اون ناحیه کار بکنید و نوشته ها ی خودتون رو قرار بدید با نقطه چین مشخص می شه .

امیدوارم تا اینجا از کار با ورد لذت برده باشید منتظره مطالب جدید تره ما باشید ......


موضوعات مرتبط: آشنایی اولیه با ورد 2007

تاريخ : 7 / 7 / 1390 | 17:15 | نویسنده : مریم |

تنظیم کاغذ سند
برای تنظیم حاشیه های کاغذ باید از تب Page Layout استفاده بکنید .

در داخل این تب در قسمت Margins می تونید حاشیه ها رو مشخص بکنید .

با کلیک روی گزینه Margins کادر اون نمایش داده میشه .
می تونید نوع :
Normal
Narrow
Moderate
Wide
Mirrored

در نظر بگیرید .
در حالت Normal حاشیه از بالا ، پایین ، چپ و راست مشخص شده تمامی این حاشیه ها برابر یک اینچ یا تقریبا 2.5 سانت در نظر گرفته شده .

در حالت Narrow حاشیه ها تقریبا برابر نیم اینچ است .

حالت های Moderate ، Wide و Mirrored هم می تونید به راحتی مشاهده بکنید .

پس بسته به نوع سند خودتون می تونید از هر کدوم حاشیه های معرفی شده به راحتی استفاده کنید .
اگر قصد دارید حاشیه رو خودتون تعیین بکنید می تونید روی دکمه Custom Margins کلیک کنید.

در این حالت به راحتی به شما اجازه داده می شه در برگه Margins و قسمت Margins فاصله از بالا فاصله از پایین فاصله از سمت چپ یا راست رو مشخص بکنید .



برای اینکه بتونید نوع سند ها رو مشخص بکنید می تونید در قسمت Pages گزینه Multiple Pages یا چند صفحه ای رو به شکل Normal ، Mirror Margins ، 2 Pages Per Sheet ، Book Fold و Reverse Book Fold قرار بدید به سادگی میتونید انواع سندهای کتابی ، دو صفحه ای یا سند های Mirror رو ایجاد بکنید .

برای تنظیم حاشیه شما می تونید از قسمت Gutter استفاده کنید حاشیه صحافی رو می تونید توی قسمت Gutter مشخص کنید . مثلا شما یه سانت می خواهید برای حاشیه صحافی در نظر بگیرید کافیه در قسمت Gutter یک سانت رو در نظر بگیرید .


قسمت Gutter Position :
محل حاشیه صحافی هم می تونید در قسمت چپ سند بالای سند و سمت راست سند در نظر بگیرید این بسته به نوع سند شما و نحوه نوشتار در سند شما داره اگر قصد ایجاد سند های انگلیسی رو دارید باید حاشیه صحافی رو در سمت چپ قرار بدید اگر قصد ایجاد سند های فارسی رو دارید باید حاشیه صحافی رو در سمت راست قرار بدید .

در قسمت Preview هم می تونید نتیجه کارتون رو مشاهده بکنید .

نهایتا اگر می خواهید سند شما از بالا صحافی بشه و از بالا ورق بخوره می تونید گزینه Top رو انتخاب بکنید .


موضوعات مرتبط: آشنایی اولیه با ورد 2007

تاريخ : 7 / 7 / 1390 | 17:11 | نویسنده : مریم |

شناخت محیط سند ها در Word
اندازه و حاشیه صفحات
وقتی که سندی رو در نرم افزار Word ایجاد می کنید بصورت پیشفرض سند شما اندازه یک کاغذ A4 می باشد ولی شما می تونید اندازه کاغذ میزان حاشیه نوشتاری و حاشیه مربوط به صحافی رو مشخص بکنید .
هر نوع سند در نرم افزار Word دارای دو حاشیه می باشد :
اولین حاشیه مربوط به صحافی اگر شما قصد دارید بعد از تکمیل سند خودتون سند رو چاپ و صحافی بکنید باید حاشیه خاصی برای صحافی در نظر بگیرید این میزان میزانی از کاغذ که در صحافی شما ناپدید می شه و شما دیگه اون رو در سند و نتیجه نهایی نخواهید دید .
دومین حاشیه حاشیه هایی که از چپ و راست صفحه برای نوشته ها در نظر گرفته می شه در این حاشیه ها نوشته بین این دو حاشیه در نظر گرفته می شه .

شما می تونید به دو شکل سند ها رو توی نرم افزار Word ایجاد بکنید ممکنه که سند های شما بصورت تک برگی ایجاد بشه و یا مربوط به صفحات یک مقاله باشه که صفحه به صفحه بررسی و چاپ می شه ممکنه که شما قصد داشته باشید که سندهای خودتون رو توی نرم افزار Word بصورت یک کتاب یا مجله ایجاد بکنید در این صورت هر کدوم از صفحات باید به صورت Mirror یا آیینه ای نسبت به هم قرار بگیند مثل صفحات یک کتاب .


موضوعات مرتبط: آشنایی اولیه با ورد 2007

تاريخ : 2 / 7 / 1390 | 19:31 | نویسنده : مریم |

باز کردن اسناد ذخیره شده
برای باز کردن سند هایی که از قبل ذخیره کردید می توانید از گزینه Open استفاده نمایید .

لیستی از سند های جاری در قسمت Recent Document وجود داره که به راحتی می تونید سند مورد نظرتون رو انتخاب کنید این لیست تعداد خاصی از اسنادتون رو نگهداری می کنه اگر قصد دارید بعضی از اسنادتون همیشه در این لیست باقی بمونه می تونید گزینه Pin This Document To The Recent Document List رو انتخاب کنید .


موضوعات مرتبط: آشنایی اولیه با ورد 2007

تاريخ : 2 / 7 / 1390 | 19:30 | نویسنده : مریم |

ذخیره سازی اسناد
برای ذخیره سازی سند مورد نظرتون هم می تونید از گزینه Save استفاده نمایید اگه برای بار اول سند تون رو Save می کنید کادر Save As نمایش داده می شود شما در کادر Save As ای امکان رو داری که مکان و اسم سند و نوع فرمت اون رو مشخص کنید و برای راحت تر انجام دادن Save می تونید از دکمه Save در نوار Quick Access یا ترکیب کلید های ( Ctrl + S ) استفاده نمایید .


موضوعات مرتبط: آشنایی اولیه با ورد 2007

تاريخ : 2 / 7 / 1390 | 19:27 | نویسنده : مریم |

ادامه ی مطلب قبلی.......

 

کار با اسناد
برای باز کردن یک سند جدید از هر نوع که باشه باید از دکمه Office Button استفاده نمایید برای این کار می توانید از دکمه New استفاده نمایید

در گزینه New شما می توانید از یک Blank Document استفاده نمایید که در این حالت یک سند خالی برای شما نمایش داده می شود

یا می تونید Installed Templates انتخاب کنید و از Template های Install شده رو کامپیوترتان بهره بگیرید .

از گزینه My Template هم می تونید از Template های شخصیتون استفاده نمایید و از گزینه New From Existing… می تونید برای سند جدیدی را از روی یکی از سند های موجود از نو باز سازی بکنید و اگر دوست دارید می تونید از Template آنلاین از قسمت Microsoft Office Online به راحتی استفاده کنید .


موضوعات مرتبط: آشنایی اولیه با ورد 2007

تاريخ : 2 / 7 / 1390 | 17:53 | نویسنده : مریم |
سلام امروز میخوام شروع به کار با ورد ۲۰۰۷ و بهتون آموزش بدم البته این آموخته ها ودانش های خودم نیست منم از سایت های دیگه کمک گرفتم اما گفتم بد نیست شما هم بدونید ما چه جوری کار می کنیم :

 

رابطه کاربر نرم افزار Word
اولین و مهم ترین دکمه در word 2007 ، Office Button است از این دکمه می تونید برای باز ، ذخیره ، پرینت و یا هر کاری که ممکن لازم باشه رو سند های خودتون انجام بدید استفاده کنید .

در کنار این دکمه می توانید به نوار ابزار Quick Access دسترسی پیدا کنید .

اسم سند و اسم نرم افزار می توانید در مرکز نوار عنوان مشاهده کنید.

در انتها هم دکمه های معمول Minimize ، Restore Down و Close را مشاهده می کنید .

در نرم افزار جدید Word 2007 کلیه منو ها و نوار های ابزار با هم ادغام شده و تب هایی رو به وجود آورده .
تب هایی مانند Home ، Inset ، Page Layout ، References ، Mailings ، Review ، View ، Add-Ins

البته تب های دیگه هم وجود داره که در حین کار با نرم افزار ممکن ظاهر بشه مانند تب Chart تب های Format یا تب Picture
طبق معمول در مرکز برنامه می تونید صفحه اصلی نرم افزار رو مشاهده بکنید در گوشه ها می توانید نوار های لغزنده یا Scroll ها رو مشاهده بکنید و در پایین هم می تونید نوار وضعیت و کلید های نمایشی نیز مشاهده بکنید .

تا اینجا با شکل و ظاهر ورد آشنا شدید


موضوعات مرتبط: آشنایی اولیه با ورد 2007

تاريخ : 2 / 7 / 1390 | 17:45 | نویسنده : مریم |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.